Cròniques

Gaudete et exultate: recés amb Mn. Joan Costa

Aquest dissabte 10 de novembre, la Federació de Cristians de Catalunya ha organitzat un recés a Sant Andreu de Llevaneres. En un ambient molt proper i guiats per Mn. Joan Costa, hem comentat la darrera encíclica del Papa Francesc, "Gaudete et exultate". Després, hem gaudit d'un dinar de germanor tots plegats, i ens hem acomiadat amb una missa. Esperem trobar-nos tots plegats en la propera ocasió.

IMG-20181110-WA0019

II Encuentro de Naprotecnología

Metges Cristians de Catalunya ha participado en el II Encuentro de Naprotecnología, que ha tenido lugar los días 1, 2 y 3 de noviembre en Barcelona. En estas jornadas se han escuchado testimonios de parejas que han logrado tener un hijo gracias a la Naprotecnología, ponencias médicas y exposición de casos clínicos; así como reflexiones sobre la acogida y la adopción. Los asistentes también han tenido la oportunidad de resolver sus dudas y de tratar con los ponentes.

Las inscripciones están abiertas hasta el 27 de octubre.

Llegir més ...

Eucaristia en record dels beats i màrtirs de la Federació de Joves Cristians de Catalunya

Enguany commemorem els 82 anys de l'inici de la persecució religiosa que se'n va emportar la vida de tants joves fejocistes que van voler ser cavallers fidels del Crist fins a les darreres conseqüències. Van demostrar que portaven escrites a foc les paraules de l'himne de la Federació: "servents de Déu fins a morir, res no ens detura ni ens espanta", i molts van donar la seva vida amb un somriure, una paraula de perdó i un "Amunt germans!" als llavis.

És per aquest motiu que, des de la Federació de Cristians de Catalunya, dediquem aquest mes de juliol a celebrar la seva memòria.

L'acte central ha estatla missa en record dels beats i màrtirs de la Federació de Joves Cristians de Catalunya, presidida pel nostre Consiliari, Mn. Joan Costa, que va tenir lloc el dijous 12 de juliol.

Llegir més ...

"Llegué a pensar que yo era un error de Dios". El impresionante testimonio de Dolors Bueno sobre el suicidio y la pérdida de la esperanza.

El suicidio y los problemas mentales son un tema tabú, algo de lo que no se habla abiertamente. Dolores Bueno habla sin tapujos ni complejos sobre cómo su profunda depresión la llevó a tratar de suicidarse y cómo, apoyándose en su fe en Cristo, recuperó la esperanza y las ganas de vivir.

Testimonio dentro de las jornadas "Jóvenes y esperanza, un grito a la esperanza", organizadas por la Federació de Cristians de Catalunya.

Llegir més ...

Un crit a l'esperança: històries de superació

Castellano.

Històries de superació gràcies a Jesús, a la Parròquia de Sant Vicenç de Sarrià

El passat dijous 15 de febrer va tenir lloc "Un crit a l'esperança", la I Jornada del cicle "Joves i Família" organitzat per la Federació de Cristians de Catalunya i la Plataforma per la Família Catalunya-ONU, amb la col·laboració de la Casa de Misericòrdia. "En un món en el qual sembla que sobra tot i on les possibilitats semblen més elevades que mai, es produeix la manca més absoluta d'esperança" explica Daniel Arasa, president de la Plataforma per la Família Catalunya-ONU. Per la seva banda, Antoni Comas, president de la Federació de Cristians de Catalunya, afirma que "sense esperança no hi ha cap futur per ningú. L'esperança és una virtut bàsica i en aquests moments d'esperança n'hi ha poca a la societat. Cal reforçar l'aspecte de l'esperança".

L'esperança és aquell terme que tots coneixem, allò del que tots parlem sovint, però mai ens hem aturat a entendre el seu significat. Tots sabem el que significa que ho perdem. Quan algú experimenta la pèrdua més absoluta d'esperança és quan s'adona de l'important que és per a les nostres vides i com més necessita l'ajuda de més amunt.

Tres testimonis, tres històries de superació

"El 2011 vaig patir una depressió. Em faltava tanta esperança que vaig decidir suïcidar-me. És en aquest punt on em vaig trobar amb el Senyor i em va salvar" explica la jove científica Dolores Bueno. Pots veure el seu testimoni sencer aqui

Assemblea general

La darrera Assemblea va tenir lloc el divendres 9 de febrer de 2017, als locals de la Parròquia de Ntra. Sra. de Betlem de Barcelona (Carrer del Carme, 2).

Va finalitzar a les 20 hores amb una Eucaristia presidida pel nostre Consiliari, Mn. Joan Costa, en sufragi dels nostres difunts.

Llegir més ...

La Federació de Cristians de Catalunya celebra un recés a Sant Andreu de Llavaneres

El dissabte dia 21 d'octubre passat la Federació de Cristians (FCC) i els Metges Cristians de Catalunya van organitzar un recés de pregària per a socis i simpatitzants a Can Mas Riera, cedida per la Fundació Casa Misericòrdia. A les 10.30 h tingué lloc la primera xerrada reflexiva sobre la necessitat d'evangelitzar el nostre món d'avui, a la llum dels primers capítols de l'exhortació apostòlica del papa Francesc Evangelii gaudium, tot prenent consciencia del tresor de la nostra fe que ens ha estat donat per ser lliurat als altres. Alhora, es féu una mirada sobre els destinataris de l'evangelització i les mancances més freqüents que dificulten que puguin acollir el do de la fe i esdevenir homes i dones feliços de debò. Aquestes mancances són el narciscisme, com assenyala el Papa a l'exhortació Amoris laetitia, i la feblesa d'ànim, la debilitat del caràcter, i se'ns proposà el camí per capacitar la gent per ser lliures, saber estimar i assolir la felicitat.

Després d'un cafè i una estona de descans, tingué lloc la segona xerrada, centrada en un altre capítol d'Evangelii gaudium: les dificultats que es troben en els evangelitzadors. El Papa les anomena les temptacions dels agents de pastoral: l'individualisme, la crisi d'identitat, la caiguda del fervor, la mandra egoista –que converteix els cristians en mòmies de museu–, el pessimisme estèril, la mundanitat espiritual i la guerra entre nosaltres mateixos. Com a camí per refer el cor dels que han de dur el missatge de l'Evangeli als homes i dones d'avui, se'ns proposà de reprendre el tracte personal amb Crist i una nova fraternitat mística.

Seguidament, es va fer un dinar de germanor amb una amigable i interessant sobretaula, hi hagué la darrera xerrada, sobre les caracteristiques que fan possible la transmissió de la fe i, en especial, la virtut de la humilitat, com a fonament de totes les virtuts.

Cap a dos quarts de cinc celebraren la missa, en l'homilia de la qual el consiliari de la FCC, Mn. Joan Costa, recordà les paraules de sant Pau, que agraïa una fe que treballa per propagar-se, una caritat que no es cansa de fer el bé i una esperança que suporta tota adversitat, i comentà la novetat i l'abast de les paraules de Jesús, "doneu al Cèsar el que és del Cèsar i a Déu el que és de Déu".

Eucaristia en record del Francesc Castelló

L'església de Sant Pere de Lleida va celebrar el passat dimecres 28 de setembre l'Eucaristia en record del beat Francesc Castelló, que va morir màrtir per odi a la fe, ara fa 80 anys. Francesc Castelló militava a la nostra Federació de Joves Cristians de Catalunya, i va ser un dels primers joves en donar la vida en defensa de la seva Fe. La Federació ha participat en aquesta missa i en la posterior ofrena de flors i pregària davant de la fossa comuna on reposen les despulles de Francesc Castelló i d'altres màrtirs lleidatans.

Subscripció a aquest canal RSS