DOS EQUIPS CATALANS, A LA FINAL MUNDIAL DE ROBÒTICA DELS ESTATS UNITS (del 20 al 23 d'abril)

L'Institut Anna Gironella de Mundet de Barcelona i l'equip Salvauth Park de Girona seran els únics representants espanyols a la final mundial de robòtica 2016 que des d'avui i fins el proper dissabte tindran lloc a Louisville (Kentucky). Ambdós equips van guanyar la plaça al campionat espanyol i han hagut de recórrer al patrocini d'empreses privades per poder costejar-se el viatge, l'allotjament i les despeses d'inscripció. En aquesta final de robòtica hi competiran 850 equips de tot el món.

En el cas de l'Institut Anna Gironella de Mundet de Barcelona, set alumnes de cicles formatius superiors de robòtica i telecomunicacions, d'entre 18 i 24 anys, participaran en la categoria universitària. Segons comenta Carles García, professor de robòtica i cap d'estudis de Formació Professional d'aquest Centre, "els nostres robots han costat uns 1.200 euros; en canvi, altres amb els que competirem no baixen dels 10.000 euros". També afirma: "Aquest concurs, a més d'acostar-se de forma lúdica i divertida a la ciència, la tecnologia, l'enginyeria i les matemàtiques, fomenta que l'alumnat treballi en equip i s'obri a la societat de forma més ràpida".

L'equip Salvauth Park de Girona competirà en la categoria High School i està format per joves d'entre 16 i 19 anys, tres dels quals actualment en les universitats UPC i UB. La resta va a diferents escoles: Montessori-Palau de Girona, Vedruna de Girona i Frederic Martí de Palafrugell. La senyora Glòria Aldehuelo, de El Racó dels Robotaires, explica:"Aquest equip és el quart any que guanya la final estatal del campionat, i serà el seu quart mundial a la categoria High School, però aquests tres anys l'equip també ha guanyat el campionat estatal World Robot Olympiad en diferents categories".

Durant aquests dies, aquests equips de Barcelona i de Girona carregats d'il·lusió lluitaran per fer-se un forat en el món de la robòtica.

-----------------------------

Nota de la redacció de Radar Social:

La redacció ha escollit aquesta notícia com a motiu de reflexió del dia perquè és molt encoratjador comprovar com els nostres joves demostren tenir una formació adequada als temps presents i accepten el repte de competir, en un concurs mundial, amb estudiants que pertanyen als instituts i universitats de major nivell mundial en matèries que requereixen estar al dia en el coneixement de les noves tecnologies. Creiem que és una notícia molt positiva a nivell general del país.

------------------------------

Consideracions que poden ajudar a construir un criteri propi:

Article 26.1.- "Tota persona té dret a l'educació. L'ensenyament tècnic i professional es posarà a l'abast de tothom, i l'accés a l'ensenyament superior serà igual per a tots en funció dels mèrits respectius".

Punt 179 del Compendi.- "Els nous coneixements tècnics i científics s'han de posar al servei de les necessitats bàsiques de l'home, per tal que es pugui incrementar gradualment el patrimoni comú de la humanitat".

Punt 457 del Compendi.- "La visió bíblica inspira els comportaments dels cristians amb relació a l'ús de la terra, com també al desenvolupament de la ciència i de la tècnica". "L'home avui, especialment per mitjà de la ciència i de la tècnica, ha estès i estén contínuament el seu domini sobre quasi tota la naturalesa".

Radar Social, 20 d'abril de 2016.

Darrera modificació elDimarts, 26 abril 2016 09:06