ELS MISSATGES QUE ENS DEIXA LA MARATÓ D’AHIR

La carta del director de La Vanguardia que publica aquest diari en la seva edició d'avui ens deixa tot un seguit de missatges que podem aplicar-nos, cadascun de nosaltres, a la nostra pròpia vida, i són, en tot cas, aspectes prou importants per reflexionar-hi. Del text del director de La Vanguardia que incloem avui –amb petits afegits d'aquesta redacció– en podem treure motius de reflexió i d'aplicació a la nostra pròpia vida, que és al que intenta servir aquesta APP.

Diu el director de La Vanguardia: "Més de 20.000 corredors van marxar pels carrers de la capital catalana en la Marató de Barcelona. Uns competien amb els altres pels llocs de privilegi, d'altres rivalitzaven amb si mateixos per assolir la meta després de 42 quilòmetres". Àdhuc hi havia persones que corrien per motius diversos; mencionarem el cas d'en Dan, que corria per la seva filla Amber, que va lluitar tota la seva vida i amb tota la seva ànima contra un neuroblastoma. Als 10 anys, uns dies després que el seu pare corregués la Marató de València del 2014, l'Amber no va poder superar la darrera pugna amb la seva malaltia, un rar càncer amb menys del 50% de supervivència, que afecta un de cada cent mil nens, per la qual cosa la indústria farmacèutica hi dedica pocs recursos. En Dan –el pare– es va proposar recollir 2.500 euros –i ho va aconseguir– a través de les xarxes socials per contribuir a la recerca que duu a terme l'equip de l'hospital de Sant Joan de Déu. Per tant, en Dan corria per un motiu personal ben concret.

"Córrer, patir, somiar, resistir, gaudir, arribar. La gent que corre maratons assegura que és el més semblant als alts i baixos de la vida: després dels moments d'eufòria se'n succeeixen altres d'angoixa, però al final l'ànsia de superació acaba portant els corredors a la meta. Córrer elimina tensions (l'expresident dels EUA Jimmy Carter ho recomanava a les persones que han de manar, i fins i tot a aquells que havien d'obeir), aclareix la ment, predisposa per a nous reptes. Els corredors de llargues distàncies afirmen que primer es corre amb el cap, després amb el caràcter i al final amb el cor". La noruega Grete Waitz va guanyar l'edició del 1978 de la marató de Nova York i va declarar, esgotada, que mai no la tornaria a córrer, però el cert és que va creuar primera la meta en vuit de les deu edicions següents. Així que de vegades el cor s'imposa a la ment, que intenta fer imperar la calma. Tanmateix, no resulta menys cert que no donar-se per vençut és un impuls vital, la victòria de la grandesa de l'esperit sobre la voluntat del cos".

Punt 156 del Compendi.- "El Magisteri subratlla la contradicció inherent a una afirmació dels drets que no prevegi una responsabilitat correlativa. Per tant, aquells qui, mentre reivindiquen els propis drets, obliden els deures respectius o no els atorguen la deguda rellevància, corren el perill de construir amb una mà i destruir amb l'altra".

Punt 290 del Compendi.- "El sistema d'educació i d'instrucció no ha de descurar la formació humana i tècnica, necessària per desenvolupar amb profit les tasques requerides. La necessitat cada vegada més estesa de canviar de feina diverses vegades al llarg de la vida obliga al sistema educatiu a afavorir la disponibilitat de les persones per a l'actualització i la requalificació permanents. Els joves han d'aprendre a actuar autònomament, a esdevenir capaços d'assumir responsablement el deure d'afrontar amb competències adequades els riscos vinculats a un context econòmic mòbil i sovint imprevisible en els seus àmbits evolutius".

Punt 556 del Compendi.- "La formació d'una cultura capaç d'enriquir l'home requereix la implicació de tota la persona, la qual hi desenvolupa la seva creativitat, la seva intel·ligència, els seus coneixements del món i dels homes i hi aplica, a més, la seva capacitat d'autodomini, de sacrifici personal, de solidaritat i de disponibilitat per promoure el bé comú".

Radar Social, 14 de març de 2016.

Darrera modificació elDijous, 17 Març 2016 17:30