El desenvolupament personal. Aconseguir l’objectiu que es desitja per a un mateix.

Complementant les notícies que comentàvem ahir, ens hem fixat en un article i en una notícia de La Vanguardia que ajuden a contemplar el món que troben els joves. Per tant, els mateixos joves l'han de tenir ben present i l'han de conèixer per preparar-se adequadament.

1.- L'article.- Es titula "El desenvolupament personal per arribar a ser la persona que desitjaríem ser. Prendre consciència d'on venim, del moment present i a on volem anar, és condició necessària per assolir els objectius que ens proposem".

Actualment, l'avaluació per competències està a l'ordre del dia. La formació teòrica és de gran importància, en el transcurs de la carrera universitària, però també ho és l'educació informal. Tota activitat que pugui sumar coneixements a l'alumnat serà benvinguda, i en aquest cas el desenvolupament de les habilitats millorarà el seu currículum personal.

En el moment que l'estudiant rep formació per competències, comença a comportar-se de manera més dinàmica i genera noves potencialitats. La confiança que es guanya així permet construir noves fites i consolidar objectius. Quan l'alumne coneix i comprèn el seu objectiu professional pren consciència d'on es ve, de les circumstàncies del moment present, i de la fita que desitja assolir. En aquest moment és quan pren consciència dels mitjans que necessita i que ha d'intentar aconseguir. El desenvolupament personal és el motor que ajuda qualsevol jove a assolir la persona que vol arribar a ser.

2.- La noticia.- La Vanguardia la titula "Ciutat per a emprenedors".

El clúster Tech City agrupa una sèrie d'emprenedors que van començar a crear empreses digitals. Ara estan a punt d'aconseguir allò que tota ciutat moderna ambiciona (i que ja tenen Berlín, Londres o Boston): una seu en un edifici emblemàtic, una icona que aglutini l'esperit d'aquesta nova economia que a Barcelona mou més de 6.000 milions i ocupa 10.000 persones. Una casa d'emprenedors que tingui el suport de les institucions, a fi que aquest negoci sigui un projecte de ciutat i un model econòmic. Aquesta seu serà al Palau de Mar (Pl. Pau Vila de Barcelona) i té tots els números per ser la nova icona d'aquesta Barcelona digital. Barcelona ja és la capital del sud d'Europa en emprenedoria digital i tecnològica. Però el món és global i aquest sector ho és més que qualsevol altre.

Article 23.1.- "Tota persona té dret al treball, a la lliure elecció de la seva ocupació, a condicions equitatives i satisfactòries de treball". Nota de Radar Social: per aconseguir-ho, és clar que es necessita la iniciativa de la pròpia persona per adaptar-se al moment històric en què viu.

Punt 289 del Compendi.- "La capacitat projectiva d'una societat orientada al bé comú i projectada al futur es mesura també, i sobretot, a partir de les perspectives de treball que és capaç d'oferir. L'alta taxa de desocupació, la presència de sistemes d'instrucció obsolets i de contínues dificultats per accedir a la formació i al mercat del treball constitueixen, sobretot per a molts joves, un fort obstacle en el camí de la seva realització humana i professional".

Punt 290 del Compendi.- "El manteniment de l'ocupació depèn cada vegada més de les capacitats professionals. El sistema d'instrucció i d'educació no ha de descurar la formació humana i tècnica necessària per desenvolupar amb profit les tasques requerides".

Radar Social, 3 de novembre de 2015.