Jaume Cortadella

"Què feu? Que Déu us perdoni!"

Jaume Cortadella va néixer el 4 d'octubre de 1912 a Barcelona. De professió era calderero, però en els seus últims anys va treballar d'oficinista en una fosa de Barcelona. Era solter, vivia amb els seus pares a Sant Vicenç dels Horts.

Vida
Era un jove model que destacava per la seva humilitat i respecte cap a tots. Treballava per la seva pròpia santificació i per la felicitat dels seus pares i germans.
Col·laborava amb el catecisme parroquial. Era membre del grup local "Montserrat" de la Federació de Joves Cristians de Catalunya i secretari de la Secció del Cercle d'Estudis. Va ser vocal del primer Comitè Excursionista del Secretariat General de la Federació, i també secretari de la Comarcal del Baix Llobregat. Quan va fer el servei militar a Girona va col·laborar amb el P. Feliu, consiliari de la Federació en la diòcesi de Girona, amb l'objecte d'organitzar cercles d'estudis entre els soldats. Tenia molt talent dibuixant, i ho emprava per l'apostolat. També era aficionat a la pintura i la fotografia. Era apolític. Tot i que tenia una salut delicada i sofria sovint, se li veia sempre lluint el seu característic somriure.

Detenció i presumpte martiri
Quan va ser detingut va dir: "Què feu? Que Déu us perdoni!". Va ser assassinat a Sitges el dia 12 d'agost de 1936, juntament amb altres veïns del mateix poble de Sant Vicenç, Doménec Tuset Cladellas, tambien fejocista, i Climent Prats Boloix.

Tènia 24 anys.

Fama
La gent de major edat ho recorda, juntament amb altres fejocistas assassinats, com a màrtir de Crist. Amb motiu dels 50 anys del seu inmolación es va celebrar una solemne missa oficiada per l'arquebisbe de Barcelona, i amb assistència de les autoritats de la ciutat. Cada any se celebra en la parròquia una Missa en record d'aquests fejocistas amb assistència de 100 persones, que els recorden i resen per la seva beatificació.
És imporante destacar que en el llibre d'Actes de la Federació de Joves Cristians de Catalunya, en la primera reunió general de 1939, es conclou demanant la protecció dels tres màrtirs, Jaime Cortadella entre ells, i així en cadascuna de les reunions posteriors.
No és necessari explicar que segueix visqui la flama del seu record.

Darrera modificació elDimarts, 11 Octubre 2016 12:29