La Federació de Cristians de Catalunya celebra un recés a Sant Andreu de Llavaneres

El dissabte dia 21 d'octubre passat la Federació de Cristians (FCC) i els Metges Cristians de Catalunya van organitzar un recés de pregària per a socis i simpatitzants a Can Mas Riera, cedida per la Fundació Casa Misericòrdia. A les 10.30 h tingué lloc la primera xerrada reflexiva sobre la necessitat d'evangelitzar el nostre món d'avui, a la llum dels primers capítols de l'exhortació apostòlica del papa Francesc Evangelii gaudium, tot prenent consciencia del tresor de la nostra fe que ens ha estat donat per ser lliurat als altres. Alhora, es féu una mirada sobre els destinataris de l'evangelització i les mancances més freqüents que dificulten que puguin acollir el do de la fe i esdevenir homes i dones feliços de debò. Aquestes mancances són el narciscisme, com assenyala el Papa a l'exhortació Amoris laetitia, i la feblesa d'ànim, la debilitat del caràcter, i se'ns proposà el camí per capacitar la gent per ser lliures, saber estimar i assolir la felicitat.

Després d'un cafè i una estona de descans, tingué lloc la segona xerrada, centrada en un altre capítol d'Evangelii gaudium: les dificultats que es troben en els evangelitzadors. El Papa les anomena les temptacions dels agents de pastoral: l'individualisme, la crisi d'identitat, la caiguda del fervor, la mandra egoista –que converteix els cristians en mòmies de museu–, el pessimisme estèril, la mundanitat espiritual i la guerra entre nosaltres mateixos. Com a camí per refer el cor dels que han de dur el missatge de l'Evangeli als homes i dones d'avui, se'ns proposà de reprendre el tracte personal amb Crist i una nova fraternitat mística.

Seguidament, es va fer un dinar de germanor amb una amigable i interessant sobretaula, hi hagué la darrera xerrada, sobre les caracteristiques que fan possible la transmissió de la fe i, en especial, la virtut de la humilitat, com a fonament de totes les virtuts.

Cap a dos quarts de cinc celebraren la missa, en l'homilia de la qual el consiliari de la FCC, Mn. Joan Costa, recordà les paraules de sant Pau, que agraïa una fe que treballa per propagar-se, una caritat que no es cansa de fer el bé i una esperança que suporta tota adversitat, i comentà la novetat i l'abast de les paraules de Jesús, "doneu al Cèsar el que és del Cèsar i a Déu el que és de Déu".

Darrera modificació elDivendres, 27 Octubre 2017 14:46

Necessites informació?