Crònica del recés per a joves a Montblanc Destacats

La Federació de Cristians va organitzar un recés per a joves, què va tenir lloc al  Santuari-Monestir de la Mare de Déu de la Serra de Montblanc (Conca de Barberà), actualment regentat per la comunitat del Seminari del Poble de Déu. En aquest cas, el conductor del recés va ser Mn. Pere Fibla, de la dita comunitat i rector del Santuari.

Sota el títol “Un núvol de testimonis”, el grup de joves format per nois i noies entre 15 i 30 anys van disposar d'unes estones de pregària, meditació i silenci, intercalades amb espais de testimoniatge i posada en comú de les reflexions personals. A banda, dels moments de recés espiritual, els participants van poder gaudir de moments de diversió i convivència.

La meditació i el conjunt del recés girava al voltant de la cita bíblica: “Així, doncs, també nosaltres, envoltats d'un núvol tant gran de testimonis, traiem-nos tot impediment, i el pecat que tan fàcilment ens subjecta, i llancem-nos a córrer sense defallir en la prova que ens és proposada (He 12,1)”.

La jornada del dissabte 8 de juny es dividia en dues reflexions. La del matí titulada: “Envoltats d'un núvol tan gran...” era seguida d'un espai de testimoni i una estona de passeig per intercanviar reflexions. La segona reflexió continuava amb el títol: “Traiem-nos tot impediment...”, centrada en el tema de totes les barreres i entrebancs de la vida del cristià que no permeten contemplar la bellesa de la fe. Cadascun dels participants es va situar en diferents punts del monestir per tal d'aprofundir la seva fe en Déu i reconèixer els obstacles per viure-la. Més tard es va fer una posada en comú amb el títol: “Llancem-nos a córrer sense defallir...”. Cadascun dels participants va poder compartir la seva experiència contemplativa i de fe, i aportar les raons de com poder viure l'evangeli en l'Església i en un món plural i secularitzat.

Al capvespre hi hagué la pregària de Vespres a la capella adjacent el Santuari. Al final de la pregària els participants es van reunir al cambril on hi ha la imatge de la Mare de Déu de la Serra, patrona de Montblanc, per fer un acte de lloança a Maria. Els membres de la Federació de Joves Cristians de Catalunya i altres pelegrins de Montblanc van dedicar el cant del Virolai i el cant de lloança de la patrona de la Vila, a la Mare de Déu de la Serra.

Les convivències van finalitzar el diumenge 9 de juny amb la celebració de l'Eucaristia al Santuari de la Mare de Déu de la Serra de Montblanc. El grup del recés va acompanyar els cants amb les seves guitarres. En la mateixa Eucaristia participaren els montblanquins i montblanquines que habitualment assisteixen a la celebració litúrgica al Santuari de la Mare de Déu de la Serra.

Darrera modificació elDimarts, 28 Gener 2014 11:01

Necessites informació?