I Simposi Educació Catòlica. La identitat com a clau de futur.

La Federació de Cristians de Catalunya, juntament amb altres entitats*, organitza el I Simposi Educació Catòlica, que tindrà lloc el pròxim dia 1 de desembre al Seminari Conciliar de Barcelona. Comptarà amb la participació (entre altres experts) del sr. Antoni Comas, Daniel Arasa i Mons. Jaume Pujol, que inauguraran el simposi, M. Núria Miró, que parlarà de la innovació educativa com a plataforma d'evangelització; o Ignasi Díaz, que parlarà de la cultura religiosa i educació catòlica als centres públics.

Informació i inscripcions: https://www.educatolica.cat/

*Plataforma per la Família Catalunya-ONU, PREC, Fundació Casa de Misericòrdia de Barcelona i Cruïlla.

I Simposi Educació-page-001I Simposi Educació-page-002

Gaudete et exultate: recés amb Mn. Joan Costa

Aquest dissabte 10 de novembre, la Federació de Cristians de Catalunya ha organitzat un recés a Sant Andreu de Llevaneres. En un ambient molt proper i guiats per Mn. Joan Costa, hem comentat la darrera encíclica del Papa Francesc, "Gaudete et exultate". Després, hem gaudit d'un dinar de germanor tots plegats, i ens hem acomiadat amb una missa. Esperem trobar-nos tots plegats en la propera ocasió.

IMG-20181110-WA0019

II Encuentro de Naprotecnología

Metges Cristians de Catalunya ha participado en el II Encuentro de Naprotecnología, que ha tenido lugar los días 1, 2 y 3 de noviembre en Barcelona. En estas jornadas se han escuchado testimonios de parejas que han logrado tener un hijo gracias a la Naprotecnología, ponencias médicas y exposición de casos clínicos; así como reflexiones sobre la acogida y la adopción. Los asistentes también han tenido la oportunidad de resolver sus dudas y de tratar con los ponentes.

Las inscripciones están abiertas hasta el 27 de octubre.

Recés amb Mn. Joan Costa

Us convidem al recés d'enguany, organitzat per Metges Cristians de Catalunya i la Federació de Cristians de Catalunya, que tindrà lloc el proper dissabte 10 de novembre.
Estarà dirigit per Mn. Joan Costa, el nostre consiliari.
Començarà a les 9:30, finalitzarà a les 18h i inclourà una missa. Oferirem també dinar preparat per un càtering al mateix local del recés (aviat us direm el menú i preu, per fer les comandes).
Adreça: Can Masriera. Camí Garingol s/n. S'ha d'arribar al cementiri i continuar el camí que hi ha a la dreta (està darrere de l'església antiga-cementiri del poble). Sant Andreu de Llavaneres.
Si teniu algun dubte o suggeriment, o voleu rebre informació de properes activitats, podeu contactar amb nosaltres a aquest e.mail: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. . Moltes gràcies.

Llegir més ...

Eucaristia en record dels beats i màrtirs de la Federació de Joves Cristians de Catalunya

Enguany commemorem els 82 anys de l'inici de la persecució religiosa que se'n va emportar la vida de tants joves fejocistes que van voler ser cavallers fidels del Crist fins a les darreres conseqüències. Van demostrar que portaven escrites a foc les paraules de l'himne de la Federació: "servents de Déu fins a morir, res no ens detura ni ens espanta", i molts van donar la seva vida amb un somriure, una paraula de perdó i un "Amunt germans!" als llavis.

És per aquest motiu que, des de la Federació de Cristians de Catalunya, dediquem aquest mes de juliol a celebrar la seva memòria.

L'acte central ha estatla missa en record dels beats i màrtirs de la Federació de Joves Cristians de Catalunya, presidida pel nostre Consiliari, Mn. Joan Costa, que va tenir lloc el dijous 12 de juliol.

Llegir més ...

Cercles d'Estudi: parlem de "Gaudete et Exsultate", la darrera encíclica del Papa Francesc

Els cristians ens preguntem moltes vegades pel camí cap a la santedat. Aquest és el nostre desig, la nostra vocació: "Sigueu perfectes com el vostre Pare celestial és perfecte" (Mt. 5, 48).

Però no sempre és un camí fàcil i tots nosaltres ens hem sentit perduts alguna vegada. Aquesta és la qüestió que planteja la darrera encíclica del Papa Francesc, "Gaudete et Exsultate", que estudiarem en la pròxima edició dels Cercles d'Estudi, que començarem el proper 24 de maig. Parlarà el nostre consiliari, Mn. Joan Costa, que ens aproparà aquest text i ens donarà el seu punt de vista. També comptarem amb Mn. Joan Galtés, que ens explicarà el nou Plà Pastoral de la diòcesis de Barcelona.

Els Cercles són una oportunitat per rebre formació cristiana en un ambient de germanor, de forma entretinguda i amena, però sense perdre la rigorositat i la profunditat adients.

Si encara no has llegit la exhortació, pots descarregar-la aqui

Totes les sessions són gratuïtes i tindran lloc a la nostra seu del C/ Calàbria 273-275, ent. 4a, Barcelona.

Més informació i confirmació d’assistència: 93 363 03 64 Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.

En el quadre adjunt trobarà tota la informació necessària, esperem de tot cor que ens retrobem el pròxim 24 de maig.

MAIG, dijous 24, 18.30 h.

Cercle d’Estudis dirigit per Mn. Joan Costa

JUNY, dimarts 19, 18.30 h.

Cercle d’Estudis dirigit per Mn. Joan Galtés

SETEMBRE, dijous 20, 18.30 h.

Cercle d’Estudis dirigit per  Mn. Joan Costa

OCTUBRE, dimarts 23, 18.30 h.

Cercle d’Estudis dirigit per  Mn. Joan Galtés

NOVEMBRE, dijous 22, 18.30 h.

Cercle d’Estudis dirigit per Mn. Joan Costa

DESEMBRE, dimarts 18, 18.30 h.

Cercle d’Estudis dirigit per  Mn. Joan Galtés

Llegir més ...

"Llegué a pensar que yo era un error de Dios". El impresionante testimonio de Dolors Bueno sobre el suicidio y la pérdida de la esperanza.

El suicidio y los problemas mentales son un tema tabú, algo de lo que no se habla abiertamente. Dolores Bueno habla sin tapujos ni complejos sobre cómo su profunda depresión la llevó a tratar de suicidarse y cómo, apoyándose en su fe en Cristo, recuperó la esperanza y las ganas de vivir.

Testimonio dentro de las jornadas "Jóvenes y esperanza, un grito a la esperanza", organizadas por la Federació de Cristians de Catalunya.

Llegir més ...

Un crit a l'esperança: històries de superació

Castellano.

Històries de superació gràcies a Jesús, a la Parròquia de Sant Vicenç de Sarrià

El passat dijous 15 de febrer va tenir lloc "Un crit a l'esperança", la I Jornada del cicle "Joves i Família" organitzat per la Federació de Cristians de Catalunya i la Plataforma per la Família Catalunya-ONU, amb la col·laboració de la Casa de Misericòrdia. "En un món en el qual sembla que sobra tot i on les possibilitats semblen més elevades que mai, es produeix la manca més absoluta d'esperança" explica Daniel Arasa, president de la Plataforma per la Família Catalunya-ONU. Per la seva banda, Antoni Comas, president de la Federació de Cristians de Catalunya, afirma que "sense esperança no hi ha cap futur per ningú. L'esperança és una virtut bàsica i en aquests moments d'esperança n'hi ha poca a la societat. Cal reforçar l'aspecte de l'esperança".

L'esperança és aquell terme que tots coneixem, allò del que tots parlem sovint, però mai ens hem aturat a entendre el seu significat. Tots sabem el que significa que ho perdem. Quan algú experimenta la pèrdua més absoluta d'esperança és quan s'adona de l'important que és per a les nostres vides i com més necessita l'ajuda de més amunt.

Tres testimonis, tres històries de superació

"El 2011 vaig patir una depressió. Em faltava tanta esperança que vaig decidir suïcidar-me. És en aquest punt on em vaig trobar amb el Senyor i em va salvar" explica la jove científica Dolores Bueno. Pots veure el seu testimoni sencer aqui

Assemblea general

La darrera Assemblea va tenir lloc el divendres 9 de febrer de 2017, als locals de la Parròquia de Ntra. Sra. de Betlem de Barcelona (Carrer del Carme, 2).

Va finalitzar a les 20 hores amb una Eucaristia presidida pel nostre Consiliari, Mn. Joan Costa, en sufragi dels nostres difunts.

Subscripció a aquest canal RSS

Calendari d'activitats